torsdag, december 16, 2010

nattliga funderingar

Tjaba tjena Hallå!
Har haft lite problme med internet nu några dagar så jag har skrivit dagbok innan och nu publicerar jag det.. därav lite konstiga tider på inläggen..

Dagarna på kontoret bara flyger iväg, snart är det dags för ansökningar till sommaren och jag börjar bara känna mig mera osäker på vad jag vill. Eller det pendlar väldigt mycket mellan vad jag vill.
Jag vill ju upp och flyga och för det måste jag göra en till säsong innan jag kan söka.. Men jag skulle så gärna vilja vara nära familj och vänner. Det suger.. jag har riktigt hemlängtan nu! Jag vet inte om det är på grund av att det är juletider eller vad. Men tankar som ”vad håller jag på med?”, ”borde jag skaffa mej ett ’ordentligt’ jobb?”, ”kommer jag att bli rastlös hemma?”, ”borde jag börja stadga mig på en plats som alla andra och skaffa pengar?”, å sådant dyker ofta upp i mitt huvud nu förtiden. Jag är på ett sätt rädd att åka hem, för jag vet att jag kommer att bli rastlös och dessutom finns det inget som intresserar mig som jobb i hemtrakterna. Vad göra liksom? Ingenstans är bra..
Men drömmen är ju att bli flygvärdinna och jag såg att de har en kurs nu för markpersonal hos finnair, tror jag det var. Det skulle vara intressant, knixet e att det är nu i februari i två veckor.. Jag har ju ingen chans att åka hem och ta den kursen nu iallafall :/ Men kanske man borde försöka göra en säsong till och sedan söka till flygplanet och upp i luften med dom. Och sedan söka sig till de större firmorna. Iså fall blir det ju nästan att man skulle behöva bo i Helsingfors eller liknande stad.. vet inte om jag är så inne på det. Men det går ju att pendla om man skulle jobba veckovis på ngt sätt..det var många flygvärdinnor som pendlade från österbotten till Helsingfors under min tid på flygplatsen i Vasa. Så Why Not liksom? Jag vet inte..
E det ngn som känner att de har ngn formel på detta så kallade livet.. Vad är bäst, vad skall man prioritera, ett roligt jobb, familj och vänner, hemstad eller vad? Jag känner mej lite vilsen just nu faktiskt!
Puss på er!
- sofia

4 kommentarer:

  1. Älskade vän va ja saknar dej!!
    Men ja sko no säg att du ska lev nu!! Du hinner no stadg dej på en plats!! Du ska lev så du int behöver känn sen att du lämnar bort nåt!! Tro mej!! ;) Ja e int missnöjd över vad jag har, men ja vill att du ska lev medans du kan å int har nå hinder. Din familj å dina vänner älskar dej iaf...fast du e lååångt borta...:)
    Ja tänker på dej ofta å funderar hur du har det! Saknar dej!! <3

    //Jenna.R

    SvaraRadera
  2. men gulla vännen! <3

    Men du, du är en strong kvinna så du kommer att klara allt galant!

    som ja sa åt mamma en dag, sku du o ja start på samma gång, du från thailand o ja från åland... sku vi vara hemma på samma gång :)

    och som en kommentar till ditt förra inlägg... pia o ja va me om samma sak då vi sku ti koh pangnan... de regna o var dimmit resan över från samui... samt översvämning o elavbrott när vi kom fram... intressant :)

    SvaraRadera
  3. Älskade piff.
    Njut av livet! Men framförallt följ magkänslan. Den tar dig där du ska vara. <3

    Här har du en länk: http://www.365saker.se/2010/10/27/667-365-favorit-i-repris-63-gor-det-du-vill
    Ta och gör detdär - de kan ge ny perspektiv!

    Och här: http://www.youtube.com/watch?v=JgeVDgFLPKs&feature=related
    du är då aldrig ensam gumman. jag hejjar alltid på dej.

    många kramar.
    /S. :)

    SvaraRadera
  4. Följ magkänslan, det var ett gott råd. Du vet nog sen när det är dags att "åka hem" på riktigt! God jul!=)

    SvaraRadera