tisdag, oktober 05, 2010

visum å biljett väntan

Det är ganska tyst här på bloggen nu eftersom jag befinner mig hemma i Sandsund och väntar på att få mitt visum till thailand och min flygbiljett. För en vecka sedan sa Heikki att det antagligen tar en tie dagar innan allting e klart för avfärd, så jag väntar att höra från han i slutet på denna vecka och kanske det blir avfärd mot lördag-söndag nångång :)
Har besökt Åland under helgen för att delta i personalfesten för stället jag jobbade på under sommaren. Det var en rolig dag i söndags, med lek, bastubad och middag samt lite singstar sedan på efterfesten hos en av kollegorna. Under helgen bodde jag hemma hos underbara fina Susanna. Sen på fredagen kom även Sanna från Åbo över och landade i vårt "base camp". Vi hade en riktigt rolig helg med alla vännerna på Åland, massa skratt, lite gråt, massa god mat samt godis ;) En lyckad fin hösthelg på bästa sommarön i världen.

Men nu e det så dags att göra sig redo för ett ca 6 månaders äventyr i Thailand och Phuket. :) Kan ju inte säga annat än att jag väntar ngt oerhört på att få åka iväg. Ledsamt är det förstås att lämna nära och kära här hemma som man kanske inte kommer att se på de 6 månaderna som jag kommer att vara där nere. Det finns inte så stor möjlighet till att jag kommer hem under min vintersemester heller, det e ju lite långt.. Men vi har ju skype och e-mail. Sen går det ju flyg varje dag också som min kära far säger ;) :D

Vi hörs nog innan vi åker ännu. Misstänker att det kommer å vara svårt att få tag i sömnen natten innan det e dags för avfärd. Det e ju faktiskt ett helt nytt jobb jag skall jobba med samt väääldigt långt borta. Men det blir nog bra :)

kram

- sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar