söndag, oktober 24, 2010

hotellstuderande, varma dagar å dålig mage

Jaha, nu har det gått några dagar sen jag sist uppdaterade er om läget i Phuket. Här har det hänt en massa.. Har studerat Kata, Karon å lite Patong områdena med bil. Roligt var det och nu börjar man känna sig lite mera hemma i kvarteren, det e skönt!
Vi har också hunnit vara och "provdyka" med scandinavian divers, men jag var för feg att ta mig under ytan så jag stannade mest på båten hela dagen medans dom andra provade på scuba diving. Rädd för att vistas en hel dag ute på båten var jag också, har ju inte hunnit sola så mycket ännu så jag var rädd för att bli bränd.. MEn tji fick jag, solsting i slutet på dan.. Junior som jag e så hade jag inte tagit med nånting att ha på huvudet. Så igår fick jag gott ligga hemma å kurera mig mot hög temperatur i kroppen samt en bankande huvudvärk och turistmage! E så trött på att vara sjuk nu.. Orkar inte vara det när man skall studera så massa nytt hela tiden. Dessutom åker vi mot Krabi, Ao nang och Koh Lanta imorgon för att vara där i 3-4 dar för att studera deras område. Skall bli kul att få komma tillbaka till Krabi och Ao Nang, kanske man får en syn av kusinen då som jobbar som dive master där :)
Vi som studerar tillsammmans nu e en grupp på fem personer, 2 av oss är helt nya guider. De andra 3 har jobbat tidigare, så det e skönt att ha ngn med guide och guide online erfarenhet med som hjälper oss studera de rätta sakerna. Dessutom får vi lära oss en massa danska på köpet eftersom de tre tjejjerna som e erfarna är alla från danmark :) Skönt att få öva den i liten grupp eftersom det e ganska svårt ibland tycker jag att höra vad dom säger, dom pratar liksom så snabbt och grötigt ibland! haha!
Så ikväll efter att vi hade studerat fördigt där vid en femtiden så drog vi tillbax till kata området för att skjutsa mig till dr chusak, men tror ni inte att han hade stängt för dagen. Det var riktigt dåligt, för nu orkar jag inte ha magkramp längre.. jag vill kunna äta utan att behöva sitta en timme på toaletten. (nåja där överdrev jag kanske lite, men det blir det om man räknar alla gånger man springer på toaletten. detta är dock svårt att göra om man studerar från bilen, det finns liksom inga toaletter inbyggda i sätena. haha) Nemen jag e fortfarande vid gott humör, hoppas bara att jag hinner till dr chusak imorgon innan vi drar iväg för jag vill verkligen åka med tjejjerna :)
Nåt bus har jag inte hunnit vara med om ännu eftersom jag varit så trött vissa kvällar eller varit sjuk de sista dagarna så jag får spara det tills senare i säsongen. Nu måste jag bara bli frisk så jag orkar studera och får börja arbeta nångång ! :)
Sen var vi ju också på en middag med taylorn jaspal på han indiska restaurang och det var spännande indisk mat, dock e jag lite avig mot maten.. jag misstänker att det e den som gjort att jag blivit dålig. Nåjaa, onödigt att fundera på det nu. Under hela middagen bjöds vi på levande musik av två thai tjejjer som var riktigt duktiga på att sjunga, de var dessutom Dido fans vilket vi tyckte om vid vårt bord :) Där lärde jag känna några tjejjer som jobbar i Karon, som var riktigt härliga tjejjor! Hoppas på att vi kommer att ses mera under säsongen, för här vid huvudkvarteret har jag inte funnit ngn soulmate ännu :/ Det kanske kommer när säsongen riktigt sparkat igång och man kommit igång med sitt arbete ordentligt! :)
Idag var vi dessutom till Central Festival vilket är ett stort köpcentrum inne i Phuket town. Det doftade precis som i Bangkok :D Guud vilka minnen man fick från utbytestiden i Rangsit, Bangkok! :) <3 Dit blir det nog att åka ganska snabbt igen för att shoppa lite, kanske kolla bio (allting går ju här före det kommer till Europa ;) hehe), käka god mat och bara strosa runt bland allt folk.

Det var allt för nu. Skall försöka skriva så fort vi kommer hem från Ao nang (om det alls blir ngn resa för min del, HOPPAS!). Ha det gott tills det!

Kram

- sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar