tisdag, oktober 19, 2010

framme !

Hej allihopa.
Jag har landat säkert ner på thailändsk mark idag. Å väskan kom med alla planen, HALLELJUA får man säga :D
Så nu ligger jag här på sängen i Kata Beach i min alldeles egna lägenhet.. skönt att få bo ensam. Dock bor det nog mera guider/guideonlinare i trapphuset. Vi bor nämligen granne med kontoret :D Så man kan sova länge på morgonen.. hehe.

Jaa.. flygresan gick som sagt bra. Tröttsamt att vara på resande fot i ett helt dygn och inte få så bra sömn eller mat.. Kände sig alldeles vimmelkantig när man kom fram till kontoret å blev guidad runt ite snabbt på kontoret å fick träffa en del av kollegorna. Massa papper hit å dit å bla bla. Men SEN blev jag incheckad i min lägenhet å GUUD va skönt att slänga sig ner på sängen. Sov i fem timmar så jag missade alla solchanser idag men det lär väl komma flera ;)
Skall nog krypa ner snart i sängen för imorgon e det tidig start. Vi skall ha möte klockan 8 på kontoret och sen skall vi till ett BV för att möta våra tailors och skandinavian divers som skall hålla en presentation för oss. Sen på fredag skall vi åka ut med dom å få snorkla.. Jeee! :D
Men innan dess skall vi också hinna med att börja studera Phuket och alla dessa ställen som finns runtomkring för att vi på guide on line skall kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt. Vi skall också köra bil själva på lördan när vi fortsätter med studerandet. Haha, får se hur det går. Det e ju nämligen vänstertrafik i detta land och det finns ju inte riktigt några ordentliga trafikregler i detta land :) Men det går nog bra, bara man tar för sig lite men ändå är försiktig.

Jag kan ju också berätta att min Buddy e en finsk tjej, som är riktigt duktig. Hon jobbar sin tredje säsong nu och första säsong som guide onlinare, så vi skall hjälpas åt med allt möjligt. Sen fick jag också träffa min personliga tränare som också ska hjälpa mig att komma igång med arbetet här. Han var en trevlig typ från sverige som jobbar för 6 året i rad nu i Thailand så han verkar vara en klippa om man behöver ha reda på ngt snabbt :) Alla på kontoret var riktigt mysiga och trevliga. Fick träffa både destination managern samt team managern, två duktiga kollegor må jag säga. Skall bli så roligt att få bli en av dom. :)

Så de närmaste veckorna kommer jag väl antagligen bara att studera allt runtomkring här i Phuket. I och med att första flyget kommer redan på söndag blir det ganska intensivt men jag ska klara det. Bara å bita i äpplet och börja på. Har skummat igenom nästan alla papper jag fick idag redan å det e mycket att ta in. Men som sagt, jag känner också att jag får ett riktigt bra stöd från de mera erfarna kollegorna.

Vi har också hunnit med lite middag idag på Buffalo, var vi får en ootroligt bra rabatt ;) Sådär blir det nog att man sitter ett x antal gånger under dessa fem månader som jag kommer vara här. Min buddy Minttu ringde in mig och några andra tjejjer så vi stack till Buffalo och käkade och snackade i två timmar. Så såsmåningom e man väl en i gänget. Idag var man dock lite slö i alla konversationer, samtalet gick på engelska, finska och svenska. Man blir helt virrig :) Men roligt att träffa likasinnade människor.

Jepp, det var väl allt som hänt idag. Dags att krypa ner under täcket och drömma söta drömmar om morgondagen.
Vi hörs!

kram

- sofia

3 kommentarer:

  1. jamen ååååååh, nu vill ja bara koma o häls på de :) *bamsekram* /nina

    SvaraRadera
  2. jeee, kul att du komi fram!! låter så härrlit me värme å sol. jag ha haft aaningen thailand längtan ida då he ha vari mörkt å regnåt hela daaan! hoppas e sku bli lite guidning i phuket av supersofia i vinter :)

    SvaraRadera
  3. Det låter bra detdär!
    Hälsn hemifrån

    SvaraRadera