måndag, maj 02, 2011

nystädat, middag och hemmamys

Hej alla ni,

Idag har varit en riktigt koselig dag (som vi säger på norska). Alltså en trevlig och mysig dag.
Dagen började med att Camilla och jag åkte till Figgan (Fig Tree Bay) och kollade in våra hotell som öppnade för sina första gäster idag. Nu känner man sig mera bekväm när man hjälper våra gäster, man vet hur allt ser ut, vad som finns i rummen etc etc..

Sedan var det dags för lite hygge med en extremt god latte coconut i solen. Sedan var det hemåt och tid för lite städning av råtthålet, ursäkta, min såkallade lägenhet. Nu doftar det original fairy i hela lägenheten och golvet e rent (man blir inte svart under fötterna, å den som bodde här förra året städa nog inte sitt golv innan den flyttade ut). Fölåt mamma men jag har inte kuna tvätta golvet innan eftersom jag inte hade ngt golvmedel.. MEN nu e det så fint och skönt med en ren lägenhet, en ren jag och middag. Som idag består av feta, gurka, tomat, balsamico vinäger och 2 ägg. PLus lite vatten till det. Nomnom.
Get into shape går bra fortfarande, lite små återfall med lite snask men det e något som jag måste få.. speciellt choko. Å som min manager sa häromdagen " hon minns inte när hon senast skulle ha varit en dag utan choko", choko e som sagt något varje kvinna behöver. Sådeså! ;) :D

Annars e det riktigt mysigt här nu.. måndagsmys. Skulle ju vara mysigt att mysa med ngn men än så länge så e det bara jag och mig själv :) En kollega får sin man på besök idag hemifrån å man blir ju lite avis på sånt :( Nåh, själv e ganska stark i längden :)

Imorgon får vi antagligen veta semestrarna och då blir det att planlägga för hemma vistelsen. Hoppas att jag får vara hemma om midsommar och fira en riktigt fin midsommar med familjen och vännerna. Jag saknar er!

Vi hörs mera imorgon, när jag vet om det blir semester i mitten på juni.

puss!

- sofia

ps. påminn mej om att tvätta kläder imorgon på min siesta (sålänge jag solar på balkongen) annars blir det knivigt med kläder på onsdag :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar