lördag, maj 14, 2011

DSD

Jag och Camilla tog tag i vår rädsla för djupa vatten och anmälde oss till DSD, alltså Discover Scuba Diving. Här dyker man på högst 6 m djup och man får lära sig/prova på lite grunder inom dykning. Det var FAN, ursäkta språket, det bästa jag gjort i hela mitt liv! SHIET vad roligt det var! Inte alls läskigt. Inte så mycket olika fiskar och rev å kolla på men känslan av att titta uppåt och se ytan samt solen som skiner där uppe, den var magisk!
Även fast det var lite knas med glasögon och ont i öronen så klarade vi dyket galant!

Så camilla och jag anmälde oss för kursen att bli certifierade dykare, så man kan dyka på egen hand samt upp till 18 m djup. Kursen börjar om en vecka och jag kan knappt vänta på det!! Äntligen har man hittat något man tycker om att göra på sin fritid :) Yeah!
Måste bara tillägga att Camilla och jag fick beröm för att vi var så duktiga under vattnet och inte fick panik eller dylikt :) EMily, vår engelska instruktör var superduktig! Go Taba Diving!
Foton från dyket finns på FB, eftersom det inte verkar gå så bra med mina foton på inläggen tidigare. :P

Ha en bra lördagkväll!

puss

- sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar