måndag, januari 03, 2011

2011

Jaha, då var det nytt år IGEN en gång :)

2010 var väl ett helt okej år, jag tog examen från min skola jag jobbade på Åland och hittade sedan min väg ut i världen med mitt nya jobb. Helt okej alltså jobbmässigt sett, om man ser på andra aspekter så gick det ju inte så lyckat med kärleken, den infann sig aldrig.. dock kärleken till vännerna som blev allt starkare ju mer man umgicks med dom bästa. TACK för att ni finns mina vänner, ni är underbara! <3

Nyåret spenderades iår på en reggaebar på Kata Viewpoint med en fin utsikt över Kata bukten. Makalöst vackra fyrverkerier, god mat, goa kollegor och en Jenna som var och hälsade på mej. En liten bit av "hemma" var här och värmde min själ så gott under den dagen. Man kände sig lite mindre "ensam" om ni fattar vad jag menar.
Festen höll på långt in på småtimmarna och sedan tog sängen vid för en 5 timmars sömn innan det var dags att dra sig till stranden och catcha bruna :) Så nu börjar färgen sitta riktigt bra :D jee!

På jobbet är det kaos med massa tekniska problem med flygen samt en massa baggage problem. Men vi håller oss just och just över vattenytan och kämpar så bra vi kan. Sällan man får höra att man gör ett bra jobb, så det kan bli jobbigt vissa dagar.

Ser framemot semestern som snart börjar hägra runt hörnet, skall bli så skönt att vara ledig från kontoret i 2 HELA veckor. Nice! Lutar också mot att jag kommer hem en sväng då viss jag hittar något flyg som passar min tidtabell. Så ni kanske får se en söt pepparkaka i början på mars om allt går väl :D

Platserna för sommarens jobb har också kommit ut idag och planerna på vart man skall söka sig rusar runt i huvudet. Skall man söka med kompisen, samma arbetsteam, vilken destination.. Jaa det finns många frågor som snurrar runt. Men jag börjar ha det lite på klart iaf och hoppeligen (som tydligen är en finlandism eftersom alla svenskar skrattar åt detta ord) :D så kommer jag att befinna mej på Cypern from april-maj iår eller Rhodos eller Turkiet. Ansökningarna skall vara inne 9:e januari och vi får reda på vilken destination vi fått några dagar senare :) Så igen lever vi i spännande tider.

Jag håller er uppdaterade om vad som händer med flyget hem för semestern samt vart jag styr kosan till sommaren. Jag vill ju träffa så många som möjligt av mina fina vänner ifall jag skulle komma på besök i hemstaden :)

Nu är det bara att invänta kusinen och familjen som snart anländer hit för lite skön solsemester, skall bli roligt att träffa lillknodden i familjen!

Ha det gott och God Fortsättning på er!

<3 <3
- sofia

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia! Vår nedräkning har börjat, ser verkligen framemot solen och värmen. Skall bli så kul att se dig. Hör av dig om det är något du saknar, kanske lite lösgodis och några svenska tidningar skulle sitta fint eller kanske en påse rågbröd :-).
    Kram Mankko

    SvaraRadera
  2. Hej Mankko! :)
    Jaa, lösgodis samt en marabou kaka skulle vara välkommet och rågbröd skulle ju vara supergott också! :) Man blir glad för det lilla man får hemifrån liksom!
    Här e det varmt och skönt :). Har ledigt nu i två dagar sen blir det att dra iväg till Burma på VISA run med ett par kollegor, skall bli en upplevelse tror jag :)
    Ser framemot att träffa er med hoppas ni e krya allihopa! Hälsa familjen! Kram!

    SvaraRadera