lördag, januari 15, 2011

CYPRUS




Ja, så blev det då Cypern för mig och sommaren 2011 :) Jag är nöjd men lite rädd för att inte klara av uppgiften som guide i ett mycket mindre GOL team än vi har här nere i Thailand. Dock borde jag tänka på de ord som min chef gav mig under vårt G&D (Goals and Development) som vi hade för en vecka sen. Hon tror hårt på mej och det borde jag också lära mig att göra.

Annars händer det inte så mycket här nere, det e jobb å sen har jag hängt en massa med Carin och Emma som e BAMSAR på Centara Karon. Vi har kollat på programmet SÅ MYCKET BÄTTRE och vi är helt fasta i det. Världens bästa program som dom kommit på alltså! <3 Love it!
Så har jag också sovit över hos dem några nätter (mycket fräschare lägenheter än vad vi andra har), så ibland e det skönt att dra dit en sväng och torsdagsmysa med film och tjejsnack. Ni e så fina! Tack Gode Gud att Carin fick samma destination som mej, annars skulle det nog ha blivit en tråkig sommar.. Förhoppningsvis kan vi få ordnat så att vi kan slagga tillsammans hela sommaren också så då blir det ännu mera fantastiskt! :) Aaah jag ser så framemot sommaren! Kan int min semester vara här nu så jag får två veckor bort ur världen å sen e det bara lite kvar innan destinations byte?! Jag e så trött på Asien just nu..

Lördagskvällen till ära tänkte jag berätta lite kort om min nya destination, CYPRUS och Agia Napa som jag kommer att jobba i och Paralimni som jag kommer att bo i. So here it goes! :

* Cypern på grekiska= Κυπριακή Δημοκρατία

* Huvudstaden heter Nicosia och på ön finns det ca 900 000 mänsker.

* Greiska och turkiska är huvudspråk men jag har hört att det pratas väldigt mycket / bra engelska eftersom det varit en engelsk koloni en gång i tiden :) (tack gode gud för det, börjar få väldigt dålig thai engelska om vi säger som så) :P

* Euron används som peng (ja!)

* landskod är CY och de firar nationaldag 1 oktober.

Ayia Napa då:

* Αγία Νάπα på grekiska

* = FEST (finns väl inte mycket mer att säga om den staden)

Jag kommer tyvärr bara att jobba här eftersom vårt kontor skall ligga centralt beläget här. Tack och lov behöver man inte bo i guidelägenheterna som skall ligga direkt på bargatan. Utan vi kommer att bo lite utanför i Paralimni.. Hittade ingen information om detta så det får bli lite mera info om det senare :)

Ha det gott alla!

Puss!

- sofia

4 kommentarer:

  1. herrlit! nu e du närmare å nu måst vi no koma å häls å påå! ha de bra i thailande de sista veckorna!!

    SvaraRadera
  2. alltså int NU ännu men DÅ i vår e du närmare mena jag ju :)

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia! Kul att läsa om dina äventyr och GRATTIS till nytt jobb på Cypern! Vad du får vara med om alltså! Här är det bara snö, snö, snö som gäller. Rena rama vintern med andra ord... Sköt om dej! Många kramar från kusin Johanna

    SvaraRadera
  4. kul att du ska till cypern och jobba! jag ska också dit o jobba, fast som servitris på en restaurang i fig tree bay :)

    SvaraRadera