torsdag, september 02, 2010

en hemkomst till hembyn

Jag kom hem smidigt i tisdags på eftermiddagen, dock en aningen trött och snurrig i huvvet av all energidryck som intagits under vägen.
Att komma hem till familjen kändes bra, men lite konstigt.. Detta känns inte längre som MIN stad. Jag vet inte heller vilken annan stad som skulle vara "min" igen.. men jag känner mig inte helt hemma här längre. Såklart finns ju mina vänner här och jag älskar dom men i denna stad kan jag inte bo ännu.. på en lång stund.

Har nu landat hemma och packat bort alla mina väskor för ngn vecka. Tvättning pågår samt inköp av diverse nya saker som kommer att behövas inför nästa resa :)
Problemet är nu att hitta den perfekta mega-stora-ultralätta-reseväskan. Men letandet fortskrider i Kokkola till helgen med mami.

Helgen kommer att spenderas hemma med familjen men också i goda vänners lag. Det blir att passa på nu sålänge man e hemma. Lite mysmiddag med vin, lite snack om världsliga saker och annat ;). Eventuellt lite dans på stadens metropol.

Ett annat problem som jag har för tillfället e att jag inte riktigt vet vad som sker med mina sjukförsäkringar samt skatter nu när jag skall jobba för ett svenskt företag. Någon som har koll på sånt får gärna kommentera och hjälpa till :)

Ni som har varit på längre resor kanske också har tips på vad man bör ta med sig och vad som är mindre viktigt. Tips tas gärna emot!

kram

- sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar