tisdag, januari 27, 2009

boendet

Nu har vi äääntligen fått reda på var vi ska bo, stället heter Baan Tawan å ser ut som ett vanligt lägenhetshotell, dock lite finare tycker jag. :) fräscht såg det ut att vara å det finns pool på området.. niiice :) Jag ska nu bo med Zuuzette min kära småkusin och Linda-Mari. Det kommer no att vara en farlig trio i Bangkok detdär tror jag ;)
Räknade också ut att för tre månader kommer vi att hamna och betal 470 € för hela boendet! Det är inte speciellt mycket om man tänker på vad man betalar här i Finland. Förstås kommer det ju lite vatten och el som skall plussas på och internet förstårs.. som skulle kosta typ 3.4€ per månad. He var nu int så dyrt tycker jag men man får ju se sen om det är väääldans slött sen då man kommer dit med tanke på priset. Nåjaa, allting börjar närma sig. Idag e det 26 dar kvar i Finland. Har börjat packa lite smågrejs i lägenheten som jag skall ta hem ti Jeppis i helgen, så man slipper ta allt på en gång sen. Lite jobbigt på hemmafronten också men det skall väl lösa sig bara jag kommer iväg bort härifrån.. Skall upptäcka världen! Eller åtminstone ett litet paradise som finns *ler*
Vänner e bra att ha och det har slått mej de senaste dagarna hur mycket jag kommer att sakna dom. Förstås kommer ju L-M och Z med men det finns ju dom som lämnar hemma, som C och M och N. Nina kommer ju förstås och hälsar på oss :) Skype har jag ju installera så jag misstänker nog att det blir en del skypande vissa kvällar när hemlängtan blir stor. Känns dock inte som att jag kommer att få så mycket längtan tillbax hit till Finland. Finns ju inget som håller mej kvar här i hemtrakterna längre förutom ngn enstaka vän..
Jag googlade för att försöka hitta en bild av stället vi ska bo men det dök upp flera olika byggnader på det ordet.. så jag tror att Baan Tawan betyder ngt särskilt. Skall försöka ta reda på till nästa gång. Här var en fin bild på en Baan Tawan iaf :) håll till godo!

4 kommentarer:

  1. men di har ju en hemsida!! www.baantawanrangsit.com där kan du ju kopsa bilder :)vilket rum ska ni bo i?

    SvaraRadera
  2. ja, du, zetti o linda blir helt klart en farlig trio :D

    Får snart börja räkna ner mina dagar oxå tills ja får komma o hälsa på er till Thailand :)

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Resan närmar sig med stormsteg. Ska bli så roligt att få följa din vistelse där via bloggen. Lycka till nu med alla förberedelser, vi kanske hörs nåt på skype! Ha det gott, kram från Mankko, Maria och Maximilian

    SvaraRadera
  4. hej kusin hur är det , tråkigt du inte är här , varför kom du inte hit ? vi sitter alla här hos peter och katty , har ätit fondue , något nytt för din pappa och mamma, kaffet är på , kom nu hit , hej då , hälsning från oss alla i skåne , var nu försiktig i thailand

    SvaraRadera