torsdag, november 13, 2008

thailand feber


idag hade vi möte om thailand i skolan. hälsovårdaren var på plats och berättade om olika vaccinationer, sjukdomar, och besvär man kan få under tiden i thailand. a+b hepatit vaccination samt japansk hjärnhinneinneflammation medicin blir ca 200 euro att kosta, så måste man väl kanske också ta med sig lite malaria medicin också in case of. vi har ju tänkt resa ganska mycket och se oss omkring så antagligen kommer vi att åka ut i djungeln nån helg :) så det blir ju no en hel del kostnader innan man ens kommer iväg. skolan betalar ju biljetterna så de behöver man inte tänka på. skönt!
på mötet var också tre elever som var där i våras och studerade, de visade bilder samt berättade o platser de besökt och rekommenderade att besökas. de sa också att vi ska ta så lite som möjligt med oss när vi reser, för man kan köpa så mycket där istället. inte mej emot, men nog kommer det bli svårt att välja vad man ska ta med sig och vad som får lämna kvar här hemma.
jag ser framemot att få fira det thailändska nyåret, då man får skjuta med vattenpistoler mm. det lät så roligt när dom berättade om gemenskapen där under den högtiden.
en annan sak som jag längtar efter är att få smaka all thailändsk mat samt se djur och snorkla i kristallblått vatten. jag kan knappt vänta!!
i december blir det dags för den första sprutan.. då kommer man säkert att känna att man är på väg :)

2 kommentarer:

  1. ja e så avis. jag å vill!!! är du nöjd med ditt studieval? jag var ju inne på restonom ett tag jag åxå, men de blev ändrade planer...

    SvaraRadera
  2. jaa he ska no bli superskoj :) Nåjoo, no e jag he, jag e ju snart färdig också.. hoppeligen, bara slutarbetet kvar nu till nästa höst. Hoppas bara att man sku hitt lite motivation :P

    SvaraRadera