fredag, november 19, 2010

solen

FINALLY har solen hittat till Thailand! Tack GOde Gud för det. Vi trodde nog allihopa att vi skulle regna bort förra helgen. Då var det blött om fötterna.. Men nu skiner solen i de tusen leendenas land :) Bra så!

Hinner/orkar inte uppdatera så mycket varje vecka nu. Nu har arbetet börjat och sitter på jobb ca 9 timmar om dagen, antingen 8-17 eller 11-20. Sen jobbar vi halv dagar ibland också som idag när jag jobbade 8-12, dom dagarna e sköna, då kan man gå till stranden efter jobbet och njuta lite :) Idag var jag dock bara ett par timmar på stranden för det var så hiskeligt varmt. Okeeej, jag ska inte klaga men man har nog inte vant sig vid värmen ännu eftersom det varit så dåligt väder nu i en månad när man varit här. Så för det mesta under veckorna ser jag ut såhär runt 8 på morgonen. Pigg å gla´! Typ. haha.



När man jobbar i Thailand måste man ha ett arbetstillstånd som man måste bära med sig överallt när man är på jobb. Vi fick i uppdrag att gå och ta 5 passfoton. Slutresultatet blev såhär. HAHA. Bör nämnas att håret eller skjortan/kavajen INTE tillhör mej. (okej, håret hör lite till mig men det ser fan inte ut sådär!!)



Ikväll har vi blivit inbjudna till Ricos pizzeria för middag och sen skall vi till Pianobaren i Patong var dom sköna snubbarna från Sverige spelar live musik under kvällarna. Kommer int ihåg vad dom heter, men det var dom roliga filurerna från Semestersvenskar.. Haha. Så nu skall jag få se dom IRL, Dirty Harry eller vad dom hette. :)
Sedan blir det förstås utgång på BANGLA eftersom vi befinner oss på passligt ställe i Patong :P Är ju helledig imorgon så det passar finemang att gå till stranden och sova ut :)

Måste säga att jag trivs mera och mera med jobbet och livet som guide. Man börjar känna sig starkare varje dag. Men snart är det jul och då kommer det en ny prövning..att fira jul utan familjen. Okej jag har en BLÅ familj här men det e inte samma.

Annars så har jag fått en extern hårddisk av en vid namn Josefine och hon har en MASSA serier på den, så det blir ganska sena nätter nuförtiden. heh. Tacka vet jag Josefine, hon är en fin vän. Synd bara att hon åker till Sverige nu en vecka för att delta i manager kurs. Okej roligt för henne, men jag tycker hon ska stanna här med oss och ha roligt :)

Det var lite uppdatering om vad som händer här. Vi kan kanske uppdatera lite mera imorgon igen om jag kommer på ngt som jag vill dela med mej av.

HA EN SKÖN FREDAGKVÄLL ALLIHOPA! (synd att elin åkte ur idol förra veckan, jag tyckte hon kickade ass iaf!)

Ha det gott vänner ! Älskar er alla!

Puss

- Sofia

1 kommentar:

  1. Hah!
    Du siir ju nästan ut som en terrorist!! Fick man int le na, ens en smula?
    Du är nog sötare på det övre fotot,
    kram, mam
    *hjärta*

    SvaraRadera