torsdag, november 25, 2010

önskelista

Hej allihopa!
Idag e det ledig dag och som vanligt så skiner ej solen då jag e ledig. Tack för den. Istället har jag sovit länge, sköönt. Jag är verkligen ingen morgonmänniska, så det e jobbigt att stiga upp till 8 nästan varje morgon.
Annat jag gjort idag är att käka frukost, frosties och "teho-juoma-dryck-joghurt", namm! Har också kollat klart vampire diaries serien så nu har jag ingen serie att kolla längre..hmm.

Ikväll har vi IGEN en teamdinner med kollegorna, men eftersom jag e ledig så tänker jag inte närvara vid den middagen. Vi har rätt att vara borta från middagar om man är ledig, å det e skönt. För HERRE MIN BUDDHA vad många middagar vi har varit på. Ikväll var det dags för Mid Night Sun, restaurangen var alla finnar äter middag på, typ. Dom har lonkero på menyn! Det var aaasgott när jag var där för ngn vecka sen med Suvi å drack en iskall lonken. Men som sagt, ikväll blir det ingen middag. Jag styr min partysugna själ, jaa IGEN, mot Karon Centara och bamsarna Emma och Carin. Dom har styrt upp lite kalas ikväll å sen förstås en sväng ut till Bangla och titta på utbudet :) Det blir en lugn kväll iaf för min del, skall jobba imorgon eftermiddag igen.. Men alltid kul att få svänga sina lurviga :D

Igår var det dagen D då jag tog mig i kragen och åkte in till Patong och Jungceylon för att hitta mig en frisör. Sagt och gjort, jag vilade en timme efter jobbet å så masade jag mig iväg mot Patong. Strosade en stund innan jag hittade några frisörer alls i det STORA (mycket större än jag trodde) shoppingcentrumet. 500 thb blev kostnaden plus en bra dricks till den yyyberduktiga frisören som jag fick. Jag var tok nervös under hela tiden som jag satt i stolen för det såg lite konstigt ut nät hon klippte mig, men slutresultatet blev bra :D pjuuh! Så numera ser jag ut såhär.

MYYCKET kort hår på sidorna, men som mamma sa igår "det växer ju så snabbt" :)

Det som var meningen med dagens inlägg å rubrik "önskelista".. Det är ju som alla kanske vet snart JUL! Å ni får ju såklart inte glömma bort mej, fastän jag sitter på andra sidan jorden bland palmer,sandkorn å svettas som en gris istället för att frysa som en lite fågel hemma. :) (okej, jag skall inte retas mera!) Saknar nog snön lite, konstigt att fira bland sand..
Nåja till listan som önskas till jul iår ;)

- choko (helst fazers marianne)
- glögg (om ni hittar ngt billigt litet paket)+ russin å mandel
- pantteri mix
- OST! (dom kan inte göra god ost i detta land)
- rågbröd
- Isabella Lövengrips EGOBOOST bok
- familjemedlemmar
- kompisar
- plus allt annat roligt ni kan komma på att skicka :)
vykort eller brev är också VÄLDIGT välkommet! :)

Allting mottages gladeligen på adressen :
TUI NORDIC
c/o TURISMO ASIA
6 Patak Soi 7, Patak Rd
Karon District MUANG
83110 PHUKET
THAILAND

Ni kan märka kuvertet/paketet SOFIA VIKMAN Oj, vad roligt. Väntar redan på alla era paket ! :D hihi!

Nu ska jag dra vidare. Vi hörs! Ha det bäst!

puss!

-sofia

1 kommentar: