söndag, augusti 22, 2010

ett nytt äventyr nalkar

Jaha, så var det då dags igen att packa väskan på obestämd tid. Det e nämligen så att jag fått jobb för ett reseföretag och hamnat i utlandsorganisationen. Eller det var väl nog dit jag ville när jag sökte ;) Första stoppet blir Gran Canaria och kursvecka from. 16 september. Åker nog ner redan 14 eller 15, vet ej riktigt ännu. Hoppeligen sker detta från Vanda eftersom jag har på känn att packningen inte kommer å vara speciellt lätt :P Vad allt skall man behöva ta med sig tror ni? Efter kursveckan får man antingen åka hem eller vidare till den destination som man blivit tilldelad under vinterhalvåret. Detta får vi reda på typ sista dagen på kursen.. Det e intressanta tider man lever i kan jag meddela.



För tillfället befinner jag mig på Åland och jobbar min sista vecka på Havsvidden. Kommer vara svårt att lämna ön när man änå varit här i nästan över fyra månader. Men ändå så nalkas det ju nytt äventyr och det tackar jag inte nej till :)

Sommaren har varit underbar med mycket skratt, men även gråt med bästa sambosarna Sanna och Susanna :) Mycket jobb men har ändå hunnit vara över till sthlm och shoppa, umgås med vänner samt njuta av sommarens varma väder.



Men nu e det dags för nya utmaningar, ett nytt jobb, ny destination med en ny kultur :)

Ser framemot detta väldigt mycket. Men känner redan att saknaden av familj och vänner kommer att vara stort. NI får se till att besöka mej under vintern ;)



I denna blogg har jag ju tidigare skrivit om äventyren i Thailand och mittiallt kanske jag fortsätter med de äventyren i höst , vem vet. :) Men denna blogg kommer alltså att handla om mitt nya jobb, mina nya kollegor, mitt nya liv på en ny plats och allt annat som vimlar runt i huvudet på mej och som ni kanske kan tänkas vilja ta del av. (eller rättare sagt, "ha koll på mej") ;)



Ha det gott så länge vänner!



kram



- sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar