lördag, november 26, 2011

saknad

Ibland känns det som om att jag sviker familjen när jag är här borta.

Jag vill komma hem, vara närmare hos er.

Varje dag snurrar frågan i mitt huvud, "skall jag klicka på resign knappen idag?".

Men vad i hela världen skall jag göra hemma.. så svårt att söka jobb härifrån, jag vet. Men tänk om jag inte får ngt jobb när jag kommer hem?!

Jag kan inte börja ligga på soffan och dega igen.. det kan jag bara inte.
Jag kommer att få myror i brallan igen.
Det finns liksom en rädsla för att komma hem igen också..

Är äventyrs livet slut då? Måste jag jämka in mig i leden som finns hemma då? Kommer jag ens klara av att göra det?
Usch, varför måste det vara så svårt :/

Men OJ vad jag längtar hem.

Speciellt nu i juletider.. julsknka, lutfisk, glögg, snö, mysiga hemmakvällar, doften av jul.

Förlåt familjen.

Älskar er!

<3

- sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar