onsdag, februari 16, 2011

hemlängtan

Igår var jag och träffade min fina arbetskollega från HV, Merja. :D DEt var så roligt att träffa någon hemifrån i några timmar och prata skvaller samt annat skoj :) Skall se om jag skall försöka hinna umgås lite mera med dom innan de åker hem igen.
Jag fick iaf väärldens bästa gåva hemifrån, 3 stora påsar rågbröd NAMM! En marabouchoklad kaka med hasselnötter i, äkta laku från finland (längtar efter att köpa den i lösvikt som brukar finns på CM mamma!), samt en marianne låda! :) Mitt hembegär stillades lite och återigen blev man varm i hjärtat. Jag hoppas att deras semester blir bra efter allt krångel med resan ner, men som vi sa så kommer ni att kunna skratta till detta senare i livet och det är inte alla som varit i Quatar heller :)

Nu är det endast 11 dagar kvar innan jag stiger ner på finländsk iskall mark! Det börjar kännas helt märkligt nu, jag skall faktiskt få åka hem en sväng. Får se om man vågar lämna hemmet sedan efter 2 veckor igen. <3

Har jobbat som vanligt men nu e jag ledig 1 och en halv dag. Har varit hemma idag också pga en krånglande hals. Inget ljud kom ur den imorse och den är svullen som bara den. Jag vill verkligen INTE bli sjuk nu.. har inte tid med sånt! Men lite sängvila brukar bota det mesta ganska snabbt. Skall försöka få i mig lite chicken pad thai ikväll också så kanske det värmer den lite och hjälper rösten tillbaka. Misstänker att det är acn som bråkar med min hals.. borde kanske höjja den lite. Hmm.. Men då blir det så varmt och svettigt. Aldrig är man nöjd.
Kollade på tidningarna hemifrån att ni har det svinigt kallt nu igen. Wow! Kanske jag får uppleva lite kall sibirisk vinter iår iaf, två veckoer e enough ;)

HA det gott så länge!

Puss!

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar