fredag, oktober 24, 2008

fredag och dags för thai

Idag är det regnigt och blåsigt i vasa, som alltid om höstarna, längtar verkligen bort till den sköna värmen.. jag e int lagad för att bo i sådant här klimat tyvärr.
idag är det alltså fredag och dags för min thailektion på vasa arbis :) det har blivit min favorit lektion för tillfället. vi lär oss små och enkla uttryck som man kan komma att behöva där i thailand. hoppas vi börjar prata lite om själva landet och dess kultur idag, det e int alls lätt att lära sej ett nytt språk nu förtiden.. man börjar känna sig gammal :P Thai e speciellt svårt tycker jag för att man är så ovan med att prata i så olika toner, man måste verkligen koncentrera sig för att få det att bli rätt. hoppas att man nu lär sej ngt som man kan använda sig av i bangkok iaf :) tschán tschÛu sofia, kan jag iaf säga redan ;) svårt att lära sig att skriva sånt på datorn också :P Nåjaa nu ska jag packa väskan för vi drar till jeppis sen efter att min kurs e färdig idag. Hem ti mamma å pappa och hälsa på lite, det ryktas att faster som åkte hem till sverieg inatt har bakat sina berömda kringlor hos oss :) det påminner mej om min fammo och somrarna i såka.
ha en bra fredag och helg alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar